ماسک صورت تا سالها با ما می ماند

4آوریل 2021- یکی از متخصصان و دانشمندان برجسته، دکتر مری رامسی، رئیس ایمن سازی در بهداشت عمومی انگلیس، گفت: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی برای چند سال ادامه خواهد داشت .او هشدار داده است که این اقدامات اساسی برای جلوگیری از گسترشCOVID-19 ، تا زمانی که تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان به طور قابل توجهی کاهش یابد، باید ادامه یابد.

علی رغم برنامه ی واکسیناسیون، که تاکنون هزاران نفر را واکسینه کرده است، دکتر رامسی گفت: "بسیار مهم است که ما خیلی زود این اقدامات محافظتی را رها نکنیم."

وی افزود: مردم اکنون به محدودیت های سطح پایین و اقدامات محافظتی عادت کرده اند و می توانند با آنها زندگی کنند و اقتصاد همچنان می تواند با باقی ماندن این محدودیت های کمتر شدید، پیش برود.بنابراین، من فکر می کنم مطمئناً برای چند سال، حداقل تا زمانی که سایر مناطق جهان به خوبی ما واکسینه شوند، و تعداد مبتلایان در همه جای جهان کاهش یابد، باید به استفاده از ماسک و رعایت فاصله ی اجتماعی ادامه دهیم تا در نهایت به وضعیت عادی باز گردیم. ما باید خیلی دقیق قبل از رفع هر یک از این محدودیت ها، اوضاع را بررسی کنیم.

اظهارات وی همزمان با سخنان وزیر دفاع ، Ben Wallace بود که اعلام كرد رزرو تعطیلات خارجی "زودهنگام" و "به طور بالقوه خطرناك" است.

اوایل این ماه، پروفسور کریس ویتی، مشاور ارشد پزشکی دولت انگلستان، به نمایندگان مجلس گفت: مداخلات ساده مانند "شستن دست، استفاده از ماسک صورت در صورت لزوم ، آزمایش و ردیابی و بیشتر از همه واکسیناسیون" به کنترل ویروس کرونا در طول تابستان و فراتر از آن کمک می کند.

در انگلستان، محدودیت ها از 29 مارس کاهش یافته است، بنابراین گروه های حداکثر شش نفره یا دو خانوار می توانند در خارج از منزل همدیگر را ملاقات کنند.از 12 آوریل، فروشگاه های غیر ضروری، آرایشگاه ها، کتابخانه ها و جاذبه های فضای باز می توانند دوباره بازگشایی شوند.اگرچه پیام "در خانه بمان" پایان می یابد، اما هنوز هم از مردم خواسته می شود از خانه کار کنند و در شهر خود بمانند و به سفر نروند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/apr/top-expert-warns-face-coverings-are-here-to-stay-for-years.html